4 Устаткування для безтарного зберігання борошна

Найбільш розповсюдженим сучасним устаткуванням складів для безтарного зберігання борошна є установки з застосуванням аерозольтранспорту.


Рис. 8 Схема аерозоль-транспортної установки:
1- компресор; 2- ресивер; 3- оліє-водовідділювач; 4-живильник;
5- продуктопровід; 6- віддільник; 7- бункер; 8- перемикач.

Аерозоль-транспортна установка для борошна (рис. 8) складається з розвантажувального рукава, прийомного щитка для борошна, продуктопроводів з перемикачами, ємності для зберігання борошна, фільтрів, живильників, дозаторів, аерожолобів, компресорних установок і контрольних приладів.

Технічна характеристика пневмотранспортних установок приведена в таблиці 5

Розвантажувальний рукав М-113 служить для подачі під тиском з автоборошновозу в патрубок борошнопроводу. Це гнучкий прогумований шланг довжиною близько 5 м з наконечниками. Наконечники мають спеціальний важільний пристрій з гачками, за допомогою яких рукав щільно з’єднується з патрубками цистерни автоборошновоза і прийомного щитка.

Таблиця 5 Характеристика пневматичних та аерозольтранспортних установок

Показники Звичайний
пневмотранспорт
Аерозольтранспорт
Концентрація борошна, кг/кг 0,5-5 75-400
Розрахункова швидкість повітря, м/с 16-25 5-7
Діаметр трубопроводу 75-300 20-80
Необхідний надлишковий тиск, кПа (кгс/см2) 2…30 (0,02-0,3) 50…250 (0,5-2,5)
Питоме навантаження в трубопроводі, т/м 2 (1,5…3) 102 (2,5…7,5) 103
Питома потужність, кВт/(т.ч.) 1,5-4 1-2,5

Прийомний щиток ХШП-2 установлюють поза будівлею заводу. Він призначений для приєднання борошнопроводів, пневмопроводів і підключення електроенергії для привода компресора автоборошновоза й освітлювальної лампи.

Прийомний щиток – сталезварна шафа, усередині якої розташовані два приймальні патрубки для приєднання розвантажувальних рукавів, два патрубка для приєднання гнучких рукавів діаметром 38 мм для стиснутого повітря, дві розетки трифазного струму для підключення електродвигуна компресора автоборошновоза, розетки для переносної лампи. Патрубки стиснутого повітря служать для подачі повітря при розвантаженні автоборошновоза без включення компресора, установленого на ньому. Прийомний щиток і розвантажувальний рукав необхідно містити в чистоті, регулярно перевіряти справність затисків і прокладок, а також відводити статичне електрику.

Продуктопроводи призначені для переміщення борошна. Їх виготовляють зі сталевих безшовних труб розміром 42Î2, 56Î2 і 80Î5,5 мм і відводів цих же розмірів з кутами 30, 60 і 90˚. Ділянки трубопроводів з’єднують рознімними муфтами, що самоущільнюються, ХТП із кранами і перемикачами.

Перемикачі служать для керування потоку борошна з магістрального трубопроводу в бічні відводи. Перемикачі, як правило, установлюють на фланцях. Найбільш широке застосування одержали двохпозиційні перемикачі М-125, М-126 і ПДЭ-75.

Двоходові перемикачі М-125 і М-126  можуть працювати при дистанційному і ручному переключенні. При дистанційному переключенні пробка перемикача повертається від електродвигуна через черв’ячний редуктор і ходовий гвинт, з’єднаний з рукояткою. Вона фіксується в крайньому положенні кінцевими вимикачами. Для переходу на ручне керування ходовий гвинт відключається від рукоятки керування.

У перемикачі ПДЭ-75 поворот здійснюється за допомогою електродвигуна через черв’ячний редуктор і ланцюгову передачу, а зупинка – за допомогою кінцевого вимикача з упорами.

При експлуатації перемикачів особливу увагу варто звертати на кінцеві положення барабана при поворотах тому, що навіть незначне відхилення осі отвору в пробці від осі борошнопроводу значно збільшує опір лінії, знижує продуктивність і може привести до засмічення борошнопровода.

При ручному керуванні аерозольтранспортом на пневмопроводах застосовують коркові запірні крани М-107 і М-108 з умовним проходом відповідно 75 і 50мм.

Склади і ємності для борошна.  

Для безтарного зберігання борошна використовуються металеві бункери, що при необхідності компонуються в склади. Технічна характеристика основних бункерів приведена в таблиці 6.

Таблиця 6 Технічна характеристика бункерів для безтарного зберігання борошна.

Типовий проект складу безтарного зберігання борошна з бункерами М-137 відкритого типу показаний на рисунку 9.


Рис. 9 Типовий проект складу безтарного зберігання борошна з бункерами М-137 відкритого типу:
1-прийомний щиток ХЩП-2, 2-бункер для борошна марки М-137, 3-фільтр струшуючий ХЕ-161, 4-джерело живлення.

Нижче приводяться характеристики деяких бункерів.

Бункер ХБГ-2 (рис. 10). Він виготовляється зі сталі, має в нижній частині чотири призматичних жолоби з скосами під кутом 60˚ і повздовжнім нахилом 7˚ до обрію. Жолоб має плоске днище шириною 250 мм, утворені туго натягнутою бавовняною стрічкою.

Дверцята люків у торцевій стінці призначені для очищення, огляду і ремонту бункера і засклені органічним склом, на якому встановлені склоочисники, що вручну приводяться в дію. Для очищення вихідного назовні повітря у верхній кришці бункера розміщено 8 комплектів складчастих матер’яних фільтрів. Під нижнім пористим (матерчатим) днищем знаходяться повітряні канали, у які нагнітається повітря під тиском до 2,4 кПа. Для аерації борошна витрачається до 4 м3/хв повітря на 1 м2 днища.

Рис. 10. Горизонтальні ємності.

Бункер М-111. Це секційний прямокутний бункер конструкції ВНИПХа з аеруючим днищем (рис 11). Він призначений для одноповерхових борошняних складів, складається з нижньої секції з пристроєм для аерації і вивантаження борошна з бункера і верхніх секцій, виготовлених з листової сталі товщиною 2-3 мм і встановлюваних одна над іншою.

Рис. 11 Бункер М-111:
1-подача повітря від компресора для руйнування зводів, 2-оглядове вікно, 3-повітряний фільтр М-102, 4-прийом борошна, 5-опорні лапи, 6 і 7-оглядові вікна.

Пневмоднище, що має нахил 15˚ , покрите керамічними пористими пластинами Км-101-а розміром 280Í410Í30 мм. При подачі повітря під керамічні плити вентилятором високого тиску №8 (витрата повітря на аерацію при вивантаженні борошна 4-5 м2/хв) суміш борошна, що утвориться, і повітря – аеропульпа- стікає вниз і віддаляється із силосу. Питома витрата на аерацію 260 м3/год на 1 м2 днища.

Бункер геометричною ємністю 26,6 м3 виготовляють з однією додатковою секцією (h1=7586 мм; V1=36,1 м3) і з двома додатковими секціями (h2=9011 мм; V2=45,6 м3).

Бункер М-118. Це секційний бункер ВНИПХа з аерожолобом (рис. 12) є здвоєним, тобто складається з двох бункерів М-111. Число секцій залежить від необхідної ємності і висоти приміщення. Бункер має геометричну ємність 50,75 м3 (4 борошновоза по 7 т борошна). Даний бункер виготовляється з однією секцією (h=7586 мм; V=68,5 м3 – 5 борошновозів по 7 т) і з двома додатковими секціями (h=9011 мм; V=86,25 м3 – 7 борошновозів по 7 т). Борошно стікає по двох похилих поверхнях, що розташовані під кутом 65-75˚ . Аерожолоб шириною 300 мм являє собою керамічну плиту, накриту зверху брезентомбельтингом.

Рис. 12 Бункер М-118:
1-отвір для подачі повітря від компресора, 2-отвір для прийому борошна, 3-фільтри, 4-опорні лапи, 5-світильник, 6 і 7-отвори що подають повітря для аерації

Для створення суміші борошна і повітря необхідної концентрації і подальшого транспортування застосовують живильники. Живильники використовують двох типів : шлюзові (рис. 13) і шнекові (рис. 14).

Шлюзові живильники порівняно прості, малогабаритні, мають невелику масу. Основною перевагою шлюзових живильників є невеликі витрати енергії на привід. Основним недоліком шлюзових живильників є великі витрати стиснутого повітря через низьку щільність.

Рис. 13 Схема шлюзового живильника:
1-патрубок входу суміші борошна з повітрям; 2-вал; 3-підшипники; 4-торцеві кришки; 5-завантажувальна горловина; 6-лапотевий ротор, 7-патрубок підведення повітря.

Шнекові живильники мають втрати повітря, що не перевищують 10-15%, що досягається створенням кірки з матеріалу на виході з камери. Основним недоліком шнекових живильників є великі витрати енергії, що затрачається на переміщення й ущільнення борошна.

Рис. 14 Схема шнекового живильника:
1-завантажувальна горловина; 2-шнек; 3-вивідний патрубок; 4-камера змішування; 5-пориста перегородка; 6-патрубок подачі повітря; 7-підшипникова опора; 8-електродвигун.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*